Nyårsafton

Idag är det nyårsafton och det känns redan nu som att jag inte kommer ringa in det nya året vid 12 slaget utan ligga i sängen och sova då med lite tur. Det blir Sebbes första nyår med efter en hård natt och lite sömn så tror jag att vi ska försöka lägga oss riktigt tidigt i fall han vaknar när alla börjar skjuta raketer.
Klockan blir snart 09.00 och jag har redan hunnit med följande:

* byta kläder från pyjamas till body och byxa
* sett ett avsnitt av alla älskar raymond
* gett morgonens första flaska (om de två han åt i natt inte räknas)
* gått en 30 minuters promenad med stopp i lagårn för kaffe
* burit in ved och gjort eld
* bränt upp allt papper och alla kartonger från julklapparna


Ja det var väl i stort sett allt hittills, nu ska jag snöra mig på soffan för att försöka sova en stund, jag vet av tidigare erfarenheter att det inte kommer att gå eftersom jag inte kan sova på dagen. Min lilla Ängel är nu snart 4 mån och 2 veckor på den tiden har jag inte sovit ordentligt en enda natt och bara lyckats somna en gång på dagen, så ibland är jag lite trött och behöver få vila och vara i fred den här veckan har verkligen varit en sådan och det är så skönt att bara vara själv och inte behöva anpassa sig efter någon ibland.
Så i vissa sammanhang så är det väldigt skönt att vi lever det liv vi gör. Om Micke hade haft ett "vanligt" jobb så skulle jag ju inte ha all min egen tid, så det är faktiskt skönt ibland men ibland är det också för jävligt att alltid vara ensam mellan 7-21 och jag saknar honom så otroligt mycket. Men ser man till hel heten så skulle jag inte vilja ändra på något alls i våra liv, alla är perfekt.
Nä go natt gott folk nu ska jag verkligen försöka mig på en lite stunds sömn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0