Kunde går dagen blivit värre!?

Åh vilken dag jag hade igår, nästa allt gick fel och hela dagen blev riktigt konstigt upplagd. Nå ja nu ska ni få höra va som hände.
Vaknade på morgonen och hörde på nyheterna om att konsumetveket gjort koll av 10 olika varnvagnsmärken och alla fick underkänt! efter promenaden så avr jag ju tvungen att kolla så min inte hörde dit, men ack så fel ja fick min var den sämsta! (focus), till och med handtaget hade lostnat på den! förbannad över hur sånt kan få säljas och otroligt tacksam att inget hänt just min vagn ringde jag till annaaxel där jag köpt den.

Jag- hej jag vill reklamera min vagn pga av alla fel som konsumerverket informerat om idag.
säljare- öh jaha men då får du maila så svarar vi inom en vecka, så får vi se efter det.
J- men inte tror du väl att jag tänker någonsin mer anväda vagnen?, skulle du göra det med din barn?
s- men är det nå fel på den?
J- nä men jag tänker ju inte vänta tills det häner nå.
s- men som sagt maila så får vi se.
j- men jag vill prata med någon nu, och se kan jag givetvis även maila, men jag ska ha penagrna tillbak!

Det slutade i alla fall med att jag inte fick prata med någon och har nu kört in min fina vagn som jag gillade så mycket i förådet, och skrev iväg ett mail så vi får väl se om en vacka, men jag kommer inte ge min nu alltså! vilken otrevlig jävel. Köp aldrig nå från annaaxel!

Nästa så här såg min förra vang som var livsfarlig ut, synd jag gillade den så mycket och hade ingen lust att byta.


Men jag var ju tvungen att direkt ha en ny vagn eftersom min lilla Ängel inte vill vänta och heller inte sova någon annan stans på dagarna än i sin vagn guppandes efter ängesbyvägen. Så sagt och gjort vi for in till Barnenshus och köpte en ny, denna gång blev det en Emmaljunga edge som jag tyvärr måste medela att jag inte alls gillar lika mycket, men men den får väl duga. Har ju i alla fall fått bra på testaer och är ju ett gammalt hedlig märke som även jag låg i då jag var bäbis=)


Så här ser alltså den ny ut, valde denna färg pga att den såg lite roligare ut än endast svart...
Beskrivningen av denna vagn lät ju i alla fall riktig bra:

Edge Duo Combi är en av marknadens allra bästa, mest rymliga och fullutrustade Duo Combi. Högsta krav på kvalitet, säkerhet och funktioner gör denna vagn till en genuin Emmaljungavagn. Vagnen kan användas som Travel System om du köper en adapter och Emmaljungas First Class 0+base bilbarn stol. Om ni blir fler kan du fästa Emmaljunga syskonsits (tillbehör) på sittdelen.

 Edge Duo Combi har allt som behövs från födseln upp till 3-årsåldern, med liggkorg och sittdel som du lätt och säkert byter till när barnet blir större. Välj mellan 17 färger och 3 olika chassi.

Så nu är det en sån som står i vardagsrummet och Sebbe sover gott i sin nya vagn och det är juu huvudsaken, jag valde denna med sportchassi, dels för hjulens bredd och dels för korgen under liggdelen, mycket skönare för små flickorna än den andra chassimodellen.
Men sncka om att den nya vagnen var klumpig och stor att få in i vår lilla bil! (v50), så vad gör man då? jo vi åkte på Nordiska Bil och blev blixt kär i nya V70 modellen och gissa det bästa av det bästa! automat! den lillas äljar nissen gav oss nyckel och sa åt oss att låna hem den och provlasta vagnen, så sagt och gjort. Vi tog hem V70 och gillar den till tusen,den är inte lika "snärrtig" som vår t5:a, denna är lite mer som min gamla 123:a min första bil.
Men på något sätt gillar jag de ändå.

Så här ser den nästa nu, fast den vi kolla på var svart och så himla fin! vill ha!


Nä nu kom min kära (ibland) sambo hem så vi ska väl ta ett bad och gör oss klar för att dra in mot stan. Nu tog han min coke också och säger att det är företagets Coke! undra om någon använde fel visa kort på statoil=)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0