Kallt!

vaknade i morse av att Katten stod och skälde som aldrig förr och jag viste ju att Micke gått till lagårn och Katten är ju alltid med dit för att få aktivera sig lite, men inte idag så jag ringde min kära sambo och fick veta att det var -36 grader här i morse och eftersom Katten har någon konstig förkärlek till att bli "snuttad" i öronen av kalvarna och sedan spring ut i kylan så fick hon var hemma. Men vi 10 tiden pallade jag inte med hennes otroliga vandring här hemma av all utråkning hon kände inför att vara med mig så hon fick lyckligt springa ner till jobbet hon också.
Klockan är nu snart halv 1 och micke har fortfarande inte kommit hem pga dessa kraftfoderautomater som står utomhus och inte riktigt är byggd för vart klimat så han skulle väl försöka få igån dom ännu en sväng den här vintern.

Det kommer bli en dag hemma i soffa idag för ut vägrar jag att gå, inte ens Sebbe har visat någon större vilja på att vistas ute som tur är. Nu ska jag sätta igång med lunchen och sen slår jag nog på en film och lägger mig under filten tills vädret blir varmare.




I vinter har jag även bestämt mig för att vi ska ta oss till Ishotellet, har aldrig sett det och tycker att det vore på tiden med tanke på att dom åker från Kina m.m för att se det och vi behöver bara sitta en stund i bilen men har inte varit dit, skäms ju nästan över hur lite jag sett i mitt liv, så det ska ske inom en snar framtid.


 










Kollade för skoj skull vad det kostar att övernatta kallt. Beroende på vilken typ av rum man önskar kostar det från 1600kr per natt och person, det är inte billigt att frysa häcken av sig, nej tack jag tror nog att det räcker fint med att bara åka på en dags tur för själva nöjets skull.












Kommentarer
Postat av: jessica

Ja gör så! Vi har anmält oss till babysim, så det borde väl börja nu snart antar jag. Ska gå i sunderbyn på sjukan :)

2010-01-07 @ 14:06:26
URL: http://jessicabvall.blogg.se/
Postat av: Anders Ekström

Hej Sofia!

Det finns flera ställen at bo på, i värdshuset som är mycket fint som ett riktigt hotell och fina camingstugor. Det är sevärt i Jukkasjärvi. En fin resa för att koppla av lite. Hör av dig så kan jag bistå lite också.

Älskar dig/pappa

2010-01-08 @ 07:51:57
URL: http://tillbyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0