Torsdag

Jag kan ju böja med att min "att göra" lista från igår inte hann bli klar helt.
Tidningen Land är nu snart i rätt låda igen får jag hoppas, dom har faktiskt en hel del bra tips på allt möjligt i den, och som "toa" tidning fungerar den perfekt!
Sköldpaddorna har rent fint vatten och såg så nöjda ut på morgonen, på min mig att lägga upp en bild på dom små sarmonela mostrena som Micke är övertygad om att dom har. Haha.
Smörgåstårtorna är beställda, tänker inte berätta vad det kostade men jag hade med lite exter tid kunnat göra dom betydligt billigare själv, men som sagt tid finns det inte mycket av.
Få se vad fick jag mer uträttat igår? jo städningen gick av bara farten.


Idag ska vi åka och häsla på L&F som bor i stora Harads, ska åka över Bovallen och kolla till min Fasters stuga så ingen objuden gäst varit dit igen, synd att vissa iinte kan se skillnad på "mitt och ditt", men en del tycker väl att dom kan göra hur som helst.
Sebe har precis somnat så jag ska nog sätta igång med lite lunch, tror det blir fiskbollar i tomatsås idag, vi har blivit riktigt duktiga på att äta fisk här hemma nu.
Igår var även gubben från Arbetsförmedlingen ut igen för att medela att T för lönebidrag tills sin pension nästa år, det var ju både på gott och ont. Konstigt, förra året berättade samma gubbe att vi absolut inte skulle få ut med lönebidrag på T, tydligen har han kommit på att Arbetsförmedlingen inte behöver en till arbetsökande på sitt skrivbord... första gången den här gubben kom ut hit så blev han en aning sur på mig då jag på mitt osvenska sätt berättade precis som jag tycker om arbetsförmedlingen för honom och det var ju inte så poppis tydligen, men saningen kvarstår. Jag känner fortfarande inte en kotte som fått jobb via Arbetsförmedlingen, det gjorde jag inte för fyra år sedan heller då jag första gången pratade med denna gubbe. Tycker det är så lustigt att en del går runt och gnäller på att det inte finns nå jobb bla bla bla, vi hade en tjänst ute på platsbanken i 6mån, ingen sökte den! varför? det dög väl inte för sveriges kräsna "arbetsökande". Jag har som tur är aldrig behövt vara in på Arbetsförmedlingen jag har alltid haft jobb och det är tack vara mig själv och ingen annan.


Nog om detta, nu ska jag ta tag i lite räkningar, konstigt nog hade jag en mindre hög som förfaller den 24? dan innan löning, knäppt men så är det. Plus att jag måste föra över Sebbes "månadspenng" till hans egna konto så han har chansen att göra nå kul då han blir 18. Sparar tyvärr inte så mycket som jag önskade att jag skulle gjort, men med åren kanske mjölkpriserna stiger så jag kan spara mer, haha nä någon prishöjning är det sista jag lägger mitt hopp på. Vill man ha en föränding så får man lösa det själv och inte sitta och vänta på att andra ska lösa allt åt en.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0