Lördag

Hinner inte skriva nå mycket nu eftersom vi ska ut och bära in lite ved nu jag och Sebbe, eller det blir väl en skön stund i vagnen för honom medans jag får konka runt och bära dessa jä*la vedträn hela tiden. Om jag bestämde så skulle det vara förbjudet med vedeldning som uppvärmningsystem på hus! det är så tråkigt och mycke jobb med denna ved. Hoppas på att vi ska sätta in jord värme snart. Vill bara inte låna för att göra det och jag har hittills sparta ihop till ca hälften så vi är på god väg. Nå ja det är inget som kommer inträffa i någon närmare framtid.
Mickes pressent kom med posten igår så som jag trodde så nu är den betald och jag är väldigt nöjd med resultatet.
Nä nu ska jag väl be ge mig ut till veden och snstormen.
En sväng på stan eller storheden tror jag att det blir idag tillsammans med mormor och Sebbe. Hoppas bara dom plogar Ängesbyvägen i någolunda tid idag så vi hinner ut medans det är ljust ute.
I morgon blir det bad i Gammelstan för första gången och mormor ska med även på det, skönt då kan ho passa Sebbe så jag kan få tvätta av mig där i stället för att måsta göra det igen då vi kommer hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0