Måndag

Idag så blir det städning för hela slanten och en och annan tvättmaskin också, jag har slarvat hela helgen och hittat på mysiga och roliga saker med Micke och Sebbe i stället. Vi har varit två vändor till Luleå och gått/ åkt på isen vi testade även dra med "katten" igen och med skirskor gick det prima! Som vanligt fick vi även komplimanger för vår fina "Katt", det är så kul då folk ser att det är en Dobermann och inte en stövare ännu roligare är det ju att så många tycker att hon verkar så fin!
I söndags var det sista babaysimmet och det känns riktigt tråkigt faktiskt men vi ska ju testa på gammelstadsbadhus nu i stället, gruvar míg bara för att ringa då jag hört att hon som jobbar där är jätte otrevlig att prata med... ska nog ta mod till mig idag ändå. Typiskt kommunen att han surisar anställda ingen privat skulle väl ha råd eller lust att anställen en suris?! nå ja.
Har även satt igång att ordentligt tänka på målningen av huset i sommar, vet inte om det kommer ske i sommar eller senare, hur som helst har jag i alla fall bestämmat att anlita någon att götra det och åka bort med Sebbe och hundarna under tiden så jag slipper se eländet under tiden. Gult ska det också bli i stället för rött som det är nu, tycker inte ens att det här huset passar i rött så gult kommer nog göra sig jätte fint till sommaren.
I övrigt så ska jag ha avloppning här IGEN det går bara runt runt och jag börjar bli lite less på att behandla dom gång på gång plus att det absolut inte kan vara så bra att hålla på så, så nu ska jag inte låta dom ens fundera på någon annan hund i veckan!
i övrigt så är veckan full av aktiviteter som vanligt så det här med mamma ledigt känna absolut inte långtråkigt alls.
En mobli måste nog snart inhandlans innan jag ruinerar oss med min användning av hemtelefonen, nä ska nog kolla på en genast.
Tack och hej på ett tag, jag tänkte lägga upp bilder fårn isen och badet senare undre dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0