Alkisar är som myggor!

Hej Hopp!
Är fullt medveten om att det är länge sen jag skrev här sist. Tyvärr har jag inte haft någon som helst lust att skriva nå. men idag tänkte jg faktiskt knåppa ihop ett inlägg.
Inte har de hänt nå speciellt mycke sen sist ändå. jag jobbar och försöker hinna njuta av sommar värmen som har infint sig i Boden.
Tyvärr har jag en mindre trevlig granne som super 24-7 morgon som kväll, han fick sig en tillsägelse men de funkade väl i 2 dagar sen var det dags för fest igen och nu medans jag sitter hr ute på balkongen och skriver så hör jag dom surra där uppe och inte f-n är dom nykter inte. Synd att dom så som mygen verkar tina fram lite här och där när sommar solen komme fram. jag kanske är lite känslig oxkså men det är så obehagligt att vara hemma självoch veta att som sitte å super och dessutom prata konstant om att det är mitt fel att han fått en tillsägelse. Hmmm kanske skulle behövt vapenlicens även här i Boden. Jag som trodde att det var om man bodde i råne sån behövdes...
Men som tur är så är alla dom andra grannarna super trevliga och guliiga. Just nu har jag tvätt date i tvättstugan med en av tanterna som bor här i huste. Hon tycker det är obehagligt att gå ner dit ensamen vilket jag säkert också skulle tyckt om jag var kring 80år gammal. Så vi ska ses där ner igen när tvättmaskinen är klar. Så söta små tanter som bor här.
Nu i helgen ser det uta att bli utgång om allt går som planerat, emn det vet man ju aldrig;p jaja lika kul blir det säkert hur som helst. D är helt perekt, super snäll mot både mig och Sebbe. Jag trivs oroligt bra med honom. Han är inget lik någon jag tidigare varit tillsammans med, inte för att dom varit dålig Men D är helt annars. Visste inte att det kunde vara så här tidigare.
Det ända som känns tråkigt att flyttat från underbara byn är att min älskade mamma och älsta vän Emma kom så långt bort nu,15min om jag kör;) men det är tur att det finns bilar så man å träffas ibland. Igår var lilla mammsen på beskoch i morgon kan det hända att det blir en öl tillsammans med Emma, så mysigt!
Ska försöka hinna till stan idag och köpa sommar skor till Sebbe, han växe så det knackar och behöver hela tiden nya kläder och skor så alla bidrag är varmt välkommnande.
Sitter även och funderar på om jag skulle plugga till hösten eller stanna kvar på ett jobb som int alls känns som mig... ja jag vet att man inte ska klaga alls när jag lyckats glida in på ett banan skal och fått ett 7-16 jobb bara så där, men det är inte jag!!!  Nå ja vi får väl se. Det är i alla fall semester nu om ca 2 veckor och då blir det hela 4 veckors ledigt. Min absolut första semester någonsin.Ska bli underbart!
Och till sist, grattis alla ni som fått tillbak era skatte penger redan själv får jag snällt vänta tills i december pga av min himla F-skatt!
men nu är det dags för mig att börja gå och hämta min lilla tant och gå mot tvättstugan så min kära granne vågar  sig dit. Det är synd att de får finnas folk som skrämmer sina grannar så dom inte ens kan tvätta själv!
Nä mer "myggspray"!
Xo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0