BVC

Idag är det åter dags att åka på BVC, jag gillar det inte alls, vet inte om det är för att jag själv är så "sjukhus" rädd eller om det är pga av våran allt för förrvirade barnmorska. Hon missar och glömmer det mesta och när man sedan frågar vad som hänt så är vi konstigt nog alltid hennes favoriter bla bla bla, kanske skulle byta? hon känns inte riktigt så pålitlig, förra gången vi var dit pga att vacciner Sebbe sa hon att man alltid börjar med vaccineringen så vi kan sitta kvar en stund och kolla så allt är bra med sebbe, för tydligen finns det en supr lite risk att dom hamnar i chock och kan få svårt att andas, detta glömde vår barnmorsak i samma stund och gick för att fråga en läkare om nå! jag litar inte riktigt på henne. Nå ja nu ska vi ju dit igen och jag tänkte fråga varför hon missat att informera oss om lite av varje igen.


Igår åkte vi upp till Harads och hälsade på L&F, dom håller på för fullt med att bygga en ny lagårn och som alltid får man liter extra insperation att ta tag i något nytt även här, förr eller senare så måste det upp en ny lagård här eller så får vi väl lägga ner, man kan inte trava på i hur gammla byggnader hur länge som helst. Längtar tills den dagen då vi kan börja bygga för att lägga ner finns inet med i våra planer, hoppas bara vi kan hitta en bank som vi kan få förtornde för och som även tror på oss, det gäller inte vår nuvarande bank Swedbank, skulle byta idag om det var möjligt.


Vi försökte även få igång lilla skoter igår men utan större resultat, visst startade den men den lät väldigt konstigt och efter en stund hittade micke något fel, kommer inte ihåg va det var men tydligen går det att åtgärda.
Nu ska jag väcka Sebbe så han hinner få i sig lunch innnan vi måste iväg till den förvirrade barnmorskan.


Skotern matchar ju med bilen! Givetvis var det ju redan genom tänkt då vi valde en blå bil... not!





Nä nu finns ingen återvändo, det är bara att sätta igång med att göra klart för avfärd, urs så jag kan gruva mig inför BVC tiderna, trodde ju att det skulle vara en rolig upplevelse att komma till folk med erfarenhet och kunskap men i stället får jag nästan ångest för att åka dit, synd. Hoppas det inte smittar över sig på min Ängel då han blir äldre. Nu är det dags!

Kommentarer
Postat av: Emma Stenman

Ja så var det ja. Ja men hör av dig, annars kan vi väl ses imorrn? Det börjar vara alldeles för längesedan nu! =( Hoppas lilla S mår bra efter spruta! pussa honom från mig! Xoxo

2010-01-22 @ 14:24:01
URL: http://mrsemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0