Hemma

Nu är vi tillbak efter en lite sväng genom byn, Sebbe var så trött och har fått som vana att bara somna i vagnen utomhus vilket inte gör något alls då får jag ju en anledning till att vara ute mycke. Fick igång min mp3 spelare igår kväll också så nu har jag satt igen med prime time av Liza Marklund.
Här kommer fler bilder från dopet, jag är verkligen stol över vår lilla Ängel som var så duktig och satt tyst och tittade under hela tiden i kyrkan, inte ett ljud. Och på dopfikat efteråt så var han lika duktig där med ända tills mot slutet då ville han verkligen få lugn och ro så Sebbe och pappa gick en lite prommis och under tiden hjälpte väldigt många till med att städa bort allt, hade verkligen inte förväntat mig all hjälp så tusen tack alla!
Men en speciellt tack till mormor,farmor,gammel mormor och Tomas som hjälpte till ända till sista koppen.
Nä nu kommer lite till bilder.


Kvällen innan dopet ställde jag, mormor och farmor iordning allt inför fikat. Vi firade i Ängsgården som är byahuset i Ängesbyn.


Här sitter min medhjälpare kvällen innan och "provsmakar" tårtorna.


Nederluleå kyrka


En del av Sebastians gäster. Och dopfundet i närbild.


Pappa läser uppe en psalm för vår Ängel. Här sitter även Sebbe gudföreldrar paret Stenman.


Mormor häller upp det välsignade vattnet i dopfundet.


Hela gänget.


Sebastian med Emma och Mats.


Nu orkar jah inte lägga upp fler bilder för tillfället, då det tar en evighet för varje bild att laddas upp, men det kommer fler bilder senare.

Kommentarer
Postat av: jessica

haha, ja jag tänkte väl nästan det. Vi tänkte ju köpa en sådan till Wille, men gjorde en kovändning samma dag. Började läsa om stolen på internet..olika trådar och tester och det var inte många som vart nöjd med den. Samt att det inte fått allt för bra på testerna så vi valde en Britax Hi-Way istället :) Men det innebär ju inte att ni inte kommer vara nöjd med den :) Blir inget babysim för Willson idag..han är förkyld..typiskt..jag var svin taggad ju. Men Men, nya tag nästa vecka. Vägbeskrivning ja, Hittar du till Wika möbler i Gammelstad? Det ligger alldeles bredvid det. En gul byggnad.



Fina bilder från dopet föresten :)

2010-01-31 @ 12:46:11
URL: http://jessicabvall.blogg.se/
Postat av: MrsEmma

Vilka fina bilder! Vad lyckat allt blev, en superfin dag! och han var ju så duktig hela tiden, lilla ängeln! =)

2010-01-31 @ 14:34:54
URL: http://mrsemma.blogg.se/
Postat av: Malin

Tack såp jätte mycket för en super trevlig lördag :) Lillkillen var ju jätte duktig som inte pratade nånting under dopet :)



Jag och Troja har varit på hundhuset idag i hela 8 timmar:) Hon är totalt slut:) Där träffade vi även 2 av Kattens systrar:)Hoppas du kan få med dig Micke, Sebbe och Katten dit nångång då dom är där:)

Troja har hälsat och små lekt lite med några tikar helt utan problem också. Har verkligen gått frammåt med henne och fick massa beröm över det med tanke på hur hon var tidigare mot tikar :)

Kram på er iaf:)

2010-01-31 @ 20:41:59
URL: http://charika.blogg.se/
Postat av: MrsEmma

Hej min vän!

Han åkte igårkväll och kommer nog hem imorrn, kanske ikväll men troligen imorrn. Sen åker han onsdag igen har jag för mig och blir borta till fredag! Hur har ni det, har ni börjat landa sedan helgen? Xo

2010-02-01 @ 10:37:36
URL: http://mrsemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0