Hemma igen

Nu är jag åter efter promenaden och undrar om någon räknat ut hur man gör för att täcka "gropen" som blir varje månad? hur man ändå får det till att gå... ingen? okej jag ska berätta me tar en eu-kredit vilket igentligen betyder att man tar ett förskott på sina kommande eu-bidrag, så vad händer dan dag bidragen kommer? jo då får bankan gensat tillbak det man tidigare lånat en eu-kredit svårare än så är det inte.

Jag fick en kommenter om hur många timmar bönder lägger ner på sitt "jobb" och visst är det otroligt många timmar, har någon räknat ut timmpenningen för en mjölkbonde VS Norrmejeriers VD? hade varit kul...

Nä nu är det färdig gnällt för idag och dags att börja med middagen jag ska slå på stort! nä en fryst färdig fiskgrätäng blir det ikväll, jag älskar såna och Micke hatar dom så då blir det ju lägligt ikväll!

En sån här borde alla bönder få full i pengar som julklapp istället för ännu mindre betalt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0