Redan en ny vecka

Oj jag glömde helt bort att blogga nå igår och hade verkligen fullt upp, var på stan en sväng med mamm i år var det den absolut dåligaste rean igenom tiderna, hittade inget på rean inget alls, till Sebbe hittade jag till slut två par byxor som säkert kommer komma bra till användning.
Ut över rea byxorna så köpte jag en halskrage på Stadium så han inte bli kall i halsen när vi är ute. Till mig blev det ändast en lite hårklämma som jag tänkte förgylla håret med ikväll då vi ska ut och äte om min otroliga huvudvärk släpper nån gång.
Har även lyssnar klart på Gömda av Liza Marklund. Snacka om att det verkligen var en riktigt super bra bok. Har beställt Azyl och Mias hemlighet hoppas på att dessa ska vara lika bra men av att döma på recentionerna på Mias hemlighet och Emma mias dotter som Maria Eriksson själv skrivt så ska dom tydligen inte alls vara lika bra som dom som skrevs med Liza Marklund, men utan att läs dom så kan ag ju inte tycka något alls så tiden får utvisa om dom var bar eller dåliga.
Det finns även en annan bok som hör till sammanhanget men av andra skäl det är Mia: sanningen om gömda, som är skriven av Monica Antonsson hon hävda att det inte finns någon sanning i dom tidigare nämda böckerna.
Läs själv den beskrivande texten:


Hon påstod att hon och barnen var hotade till livet av sin exfästman, den libanesiske massmördaren och hans lika galna kompisar.
Hon utsattes för mordförsök, våldtäkt och misshandel, Svenska myndig?heter stod handfallna. Enda möjligheten att överleva var att söka asyl i USA.
Historien är känd genom Gömda, Asyl och de andra böckerna om »Mia«. De är makalösa bästsäljare som gjort Mia Eriksson och Liza Marklund till mångmiljonärer.
Böckerna påstås vara sanna. Det är de inte.

Mia Sanningen om gömda är berättelsen om den kanske största medie?bluffen i svensk historia. Steg för steg rullas lögnerna upp och en helt annan historia framträder.
I boken får de drabbade äntligen komma till tals: Osama som berövades sin dotter, Michael som förlorade sin mamma, Elisabeth som såg sitt livsverk krossat och alla de andra som har känt sig utpekade och förtalade.




Men hur det än ligger till ang böckerna så är dom riktigt bra och även om inte det är sant i just dom böckerna så finns det gott om kvinnor som blir slagna och misshandlade både fysiskt och psykiskt av sina män så hur som helst tycker jag att boken ger lite insickt om sådant som händer varje dag i vårt land men som såna som jag som lever i min lilla bubbla inte har en blekaste aning om. Det är bra att det berätts även om dom tjänar pengra på det, vem bryr sig, typiskt svenskar att vara så missundsamma andras framgång. Hur som helst så tycker jag att det är viktigt att inte blunda för sånt som händer runt om oss utan att vi vet eller vill vet. Jag tycker att alla ska läsa Gömda, det satte sig verkligen djupt.

Nog om detta och över till minlilla värld av strunt saker. Ska givetvis lägga in en bild på shopping beslagen så fort jag hittat igen kameran...


Två par byxor från Cubus, en lite halskragen från Stadium och en hår rosett till mig från Lindex, det var allt den här mellandags rean gav mig verkligen under mina förväntningar.

I morgon är det middag hos min mormor, vi ska alla ditt kl 13 och efter det tror jag nog att jag ska föreslå att vi ska köpa hem två lotter till bingolotto jag har inte spelat det sen jag var... hm? kanske 7år så varför inte pröva igen det kanske är roligare nu. Hur som helst så måste vi ändå i väg och handla lite innnan nyår inte för att vi ska fasta eller så. Jag anser att jul och nyår är familjehögtider som man spenderar med sin familj så hät blir det inget festande, det kan man ju göra precis vilken helg på året som helst. Nej jag och Sebbe ska vara hemma och skåla in det nya året med en flaska ersättning medans pappa jobbar på som vanligt.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0