Torsdagen har sprungit iväg från mig!

Idag har jag verkligen inte tänkt nå på alla måsten här i livet utan bara haft kul. Vi var till BVC på förmiddagen och då följde även mormor med som var ledig från jobbet. Efter det så åkte vi på storhedan och skulle försöka köpa en varmare tröja till Sebbe men hittade ingen bra. Men det blev ändå tre bodys och två par sockar som vi fick av mormor som tidig julklapp, bodysar är alltid välkommna som pressetner då det kan gå upp till fyra st på en dag.

Efter shoppingen så blev det tacos hos mormor och även pappa hade tid att infinna sig en stund. Blev där uppe hos min älskade mamma ändå till efter 19 tiden och har precis satt mig framför tv:n och kollar bonde söker fru ikväll också, älskar den där löjliga mjölkbonden som aldrig sett solen(kommer inte i håg hans namn).

Det hände även en lustig grej ikväll. Dom ringde från Trygg Hansa där jag har en del försäkringar för att få mig till att bli helkund som då skulle ge mig totalt 20% rabbat vilket inte gör så stor skillnad och vi är så nöjd som det är. Säljaren i telefonen tyckte att jag redan hade det bra med mina övriga försäkringar och tycket även att då försäkrings året tagit slut att jag skulle kolla på andra bolag eftersom han tycket bilförsäkringen hos dom var väldigt hög! vilken säljare. Hur som helst slutade det med att jag inte tog någon försäkring med dom och att vi kom överens att jag skulle byta bolag då perioden var slut och han avslutade att säg att han tycke det var grymt kul att prata med mig.

Så här lät en del av samtalet:

Säljare: Men du Sofia, om du vill kan vi ju höja din självrisk till 6000kr i ställer för nu 3000kr, det skulle sänka din års betalning med ca 1200kr.

Jag: Öh? Mmm... nä jag tror att jag ska ha kvar det i fall jag får lust att backa på någon.

Säljare: Ha ha men om du vill baka på någon så är det ingen självrisk alls på din försäkring. Vi står för plåtskador och ny lackering om det behövs. Har di haft någon trafikskada förr?

Jag: Nej... inte på papper i alla fall.

Säljare: Det är ju bra. Men som sagt det är ingen självrisk=)

Jag: Jaha va bra! Då kanske ja skulle baka på nån bara för att ni ska få lite jobb.

Ja så kan det gå ibland, nu ska jag försöka tvätta ur spyan ur håret och värma mina kalla fötter.


3 nya bodys från Lindex. Tack momo!


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0