Hantverkar svin

Jo vad jag har vetir sur, posten kom som vanligt och som vanligt började jag öppna alla fönsterkuvet det är alltid en hög räkningar som kommer och jag brukar bara snabbt titta igenom dom innan dom hamnar i "attbetala" högen, men idag hände något konstigt en av fakturorna hade betalningsvillkor 7 dagar! konstig...
Tänkte inte så mycke mer på de men efter en stund kom jag på: Än vilken lite sprätt 7 dagar och 18% i dröjsmålsränta. Tänk dom stackarna som får den sådan faktura på ca 13.000 som ska vara betald 2 dagar innan löning, vem har då 13tusen kvar?!

Så osvensk som jag är ringde jag till Micke och berättade om denna faktura han blev lites irriterad och frågade om jag kundr ringa upp till An*ers och fråga vilket jag givetvis gjorde. Så här lät vårt samtal:

 

Jag: Hej hej jag sitter här med en faktura från dig och undrar vad som hänt då du har 7 dagars betalningsvillkor?

A: öh...vem pratar jag med?

Jag: Jag är sambo till Micke och du har gjort nå jobb här i byn.

A: öh...jo jag brukar ha det om det är ett rotavdrags jobb vilket de där var.

Jag: okej men vad har det med betalningsvillkoren att göra?

A: jo jag brukar låta mina kunder skriva på ett avtal när det är jobb som gäller rotavdrag, men jag glömde det.

Jag: jaha nä jag tänkte bara att det kan ju vara lite kämpigt att betala 13tusen 2 dagar innan löning.

A: nä men alltså jag är ju inte omöjlig...

Jag: nä det förstår jag för man får ju inte ha 7dagar.

A: joho, har du sett en bränsle räkning nån gång har dom 30 dagar eller?!

Jag: va säljer du bränsle? hur som helst är det 30 dagar som gäller.

A: bränslebolagen har inte de så de så! jag ska ringa till Kri**ina(Mickes mamma) ang det här!

Jag: ja visst gör det, men räkningen är ju utskickad till Micke så jag förstår inte vad hon har med saken att göra, men tack för hjälpen.

A: öh va?!

Jag: jo jag sa tack så mycke för hjälpen.

A: öh...

Jag: tack tack hej då.

Vilken dumskalle, tror han att han ska konna sätta imot mig!? han har ju fel men vill inte ens erkänna det, jag vet att många har under 30dagar men nån dröjsmåls ränta eller påminnelsa får inte skickas fören 30daga har passerat och det vet jag. Tycker synd om alla stackare som inte vet och som kanske inte har råd att betala och han skickar dröjsmålsränta på 18% till nån stackare. Nej tummen ner för hantverkare som beter sig som svin.


Bild bevis på An*ers L**tto* VV* & All*jän*t.

Hade han bara sagt " jo jag vet att det står 7 men det är för att vissa har svårt att betala in i tid eller det går lite tungt så jag behöver pengar" eller nå liknande så hade jag väl inte brytt mig, men att börja va otrevlig och spydig! Hur dum får man bli?

Nej nu är det dags för kvällens promenad innan Bomde söker fru börjar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0