Hem kära hem

Tänkte dela med mig av lite bilder från vårt fina hem här i byn, sedan jag flyttade hit för ca 4 år sedan så har vi hunnit renovera varendar rum i huset och nu kan jag med ärlighet säga att jag faktiskt trivs här, visst om nån kom fram till mig och sa att jag får välja plats och byggnad så skulle jag inte tveka att byta men det kommer ju inte att inträffa så de här huset får "duga". Min dröm kommer alltid vara en tomt en bra bit ifrån alla andra, fattar inte grjen med att bo nästan på varan alltid är det nån som stör sig på nån eller något och kanske speciellt i en by. Det är så kul på sommrana här i byn, går men på promenad genom byn och ser någon klippa gräset så kan man vara helt säker på att alla runt omkring klippt sitt också så otoligt löjligt.
Men hur än allt är så skulle jag aldrig vilja flytta från byn. Här finns nästan alla jag bryr mig om, tyvärr inte pappa men han finns i Sundebyn så där är inte så långt dit speciellt inte över berget.
Hur som helst tänkte jag lägga upp lite bilder från vårt fina hem som jag hur som helst är väldigt nöjd med.

En del av vårt vardagsrum.

Köket


En del av hallen, under trappen ligger även chili och spanar.


Jo vi har det ganska fint om jag själv får säga och jag är så otroligt tacksam att pappa ställt upp och hjälpt oss med det mesta i hela huset. Utan hjälp från han skulle vi nog inte fått nå gjort. Hittade så många fina timmerhus på alla möjliga sidor har även beställt kataloger men som sagt endast en dröm, en dröm som jag inte dela med min kära sambo som hellre skulle ha en norrbottensgård om han fick välja hmm undra vem som skulle städa den norrbottensgården?

 

Precis så här skulle mitt timmradehus kunna se ut. En skogstomt utan jobbiga grannar och med en stor alltan där man kan sitta på räcket och dricka ett glas vin och titta ut på skogen. Eller på vintern när men hör Micke och Sebbe komma hem med skotern och vi grillar en korv i öppnaspisen och dricke varmchoklad. Men men som sagt endast en dröm...

Varför måste alla vara så dyrt och omöjligt? Men även om jag nu hade mitt timmerhus och min spis så skulle jag ändå inte vara nöjd tror det ligger i ens natur att alltid vilja mer mer mer kanske är det därför vi svenskar köper så mycke onödigt skit som kostar skjortan som senaste mobilen,tv,dator m.m jag är lika dan men skulle aldrig ta något sånt på kredit aldrig! hus och bil okej, det är mycke pengar i sånt men de andra nej nej är till och med så feg att jag inte vågar byta från kontatkort haha snacka om att fega sig igenom det mesta... Men samtigigt chansar men inte så kan man ju heller aldrig vinna något? eller?

På tal om pengar, det är väl lyxfällan på tv ikväll och bonde söker fru. Blir mest sur över bonde söker fru serien, dom får det att framstå som att allt är så lugnt och harmoniskt "livet på landet" folk som inte vet måste ju tro att bönder bara går runt och släpar fötter, väntar på att hitta en fru och plockar ut eubidrag. En del tycker ju redan bönderna får för mycke och att sen visa i tv att dom har tid med middagar och bad mitt under skörde perioden vekar ju en aning konstigt.

För oss är sommaren alltid värst, vi bråkar, är stressade, se nästan aldrig sommaren är jobbig men vi har klarat det hit och vi kommer klar det i fortsättningen också. Vi är inte alltid vänner, tycker sällan lika, har helts skilda intressen, ingen jämn fördelning på hushållsjobb och lagårds jobb men av nån anledning funkar det för oss och ibland måste jag påminna mig själv om hur vårt liv ser ut och att vi faktist trivs precis som det är. Tidningenn vi föreldra kommer då och då i vår brevlåda och sätter massa jämnställningeshets gorm och "pappor kan" gryller i huvudet på min, alla måste väl få ha det som man vill, jag skiter fullkomligt i att Micke aldrig tvättar eller dammsugen jag gör det gärna så länge jag slipper åke efter ett bal lass mitt i iskalla vintern efter smorhalkiga vägar. Det jag vill komma fram till är nog att för oss funkar det bra med en ojämn fördelning för vissa inte men inget är väl rätt eller fel?

Den värsta tiden på året för vårt förhållande, men vi klarar allt tillsammans så de så. Allt har sina för och nackdelar och jag skulle aldrig vilja byta detta liv mot något annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0