Röd dag

Idag är det tyvärr en till himla röd dag, nu får det väl vara nog med detta på hitt. Min dag kommer bli fylld med städning då jag i min lilla värld trodde att Sebbe klarade att sova med hundarna i sängen igen eftersom han inte visat det minsat besvär på länge. Men ack så fel jag hade vi har varit vaken större delaen av natten med nästäppa så nu åkte hundarna ner på nedervåningen igen och får stanna där ner nu i fortsättningen.






Men ikväll ska vi göra om försöket från igår då allt gick åt skogen igen. Så i efter middag efter att jag sanerat klart på övervåningen så ska vi bege oss till luleå för att äta middag och hyra hem lite filmer. Klockan är ju redan över 12 så det börjar bli hög tid för mig att sätta igång med mina sysslor för dagen. Jag väntar fortfarande på mina ljudböcker som inte kommit och nu börjar det vara ett bra tag sedan jag beställde dom, måste hitta någon annan sida att köpa böcker från för bokus har verkligen blivit jätte dåliga på att skicka inom utlovad tid plus att dom inte längre är så prisvärda. Nästa beställing får bli från någon annan sida helt enkelt.




Det är bara -14 grader idag så om tid finns kanske man skulle prova dra lite mer med "katten" det gick ju riktigt fint sist synd bara att hon klarar kylan så dåligt, hon vill helst inte vara ute då det är över 15 grader hon skakar som en chihuahua och balanserar på tassarna för att inte bli så kall, stackars lilla flickan. Skulle verkligen få tag på någon som kunde sy henne ett figurnära fodrat täcke för det finns inte riktigt något som passar en dobermanns kroppsbyggnad, dom är ju så bred framtill och jätte smal bak så allt vi prövat sitter för dåligt och gör att hon inte får någon vidare fin gång.



En bild från i sommras på "Katten" visst är hon fin? är så otroligt stolt över henne, allt hon hunnit vara med om i sitt korta liv och ändå är hon så otroligt snäll och börjar verkligen få in det mesta komandon vi vill ha på henne. En rikig stjärna.
Och igår fick hon utmärkelsen som den BÄSTA dobermann vetrinären någonsin träffat! det är våra Katt det.









Man ska inte döma efter rasen, sånt gör bara okunniga människor, vist är Katten större än Merca och Chili men hon är utan tvekan den jag skulle våga låta hälsa på vilket barn som helst sen hör det ju också till saken att många vi möte på stan speciellt föreldrar dra sina barn närmre sig dp Katten kommer, men låter dom springa fram vind för våg till Merca och Chili, så korkat alltså. Jag brukar bli riktigt irriterad över sån okunnighet och vill inte ens veta vad som skulle hända om små tjejerna känner sig trängda och biter mot dom?  Nä sånt vill jag inte tänka på allt är ju bara fint med dom alla tre och hoppas att dom ska få lång lyckliga liv här i Ängesbyn med oss.

Kommentarer
Postat av: jessica

Passar inte Hurtta täckena på henne? Dom brukar ha bra passform tycker ja? Vi köpte ett täcke till Bikke från dm som passade bra, inte ett hurtta dock men. Höll ju på att leta ihjäl oss efter ett som passade hans kropp.(korsning dobbermann rottweiler) Lång rygg, djup bringa, bred över bröstet och smal midja.. inte lätt:)

2010-01-06 @ 16:43:05
URL: http://jessicabvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0