Helgen har varit...

... minst sagt riktigt tokig. Fredag kväll fick jag leka vårdpersonal till en gubbe på ca 70 år som jag hittade efter vägen mellen byn och Boden. Givetvis så hade jag lämnat min mobil hemma och han hade inte heller någon så jag fick helt enkelt ta hem honom till oss och försöka luska ut vem hen var, var han kom från och vem som skaulle ta reda på honom. Efter lite luskande med hjälp av nummerupplysningen hittade jag han dotter? ringde dit, och yes dte var hans dotter, men hon hade inte tid att ta hand om honom eftersom hon var upptagen?! Idiot! nå väl jag fick nr till sonen och ringde dit i stället och efter mången om och men och hotat med att ringa polisen så gav han med sig och kom hit för att hämta hem sin pappa. Vad är dte för fel på folk!? vill dom inte ta hand om sina föreldrar? jag hade blivit överlycklig om nog ringt och fixa så pass mycket som jag gjorde om min mamma eller pappa var senil och hade snott en bil och stuckit! Vad som helst hade ju kunnat hända ju! nå väl till slut åkte i alla fall den gammal gubben här i från med det efter att han försökt sno v50:in och pissat på husväggen.


Lördag gick det utför då började jag må riktigt dåligt och lika så söndagen, blir nog förkyld då jag "badade" med hera i Alder förra söndagen. Så nu väntar jag på att få åka till vårdcentrlen för att förhoppninsvis få nån dunder medicin så jag i alla fall orka ta hand om Sebbe för idag har Micke fått stanna hemma pga att jag är så sjuk! Och idioten på vårdcentralen tänkte typ inte låta mig komma in, och började fråga om jag inte gjort honungsvatten och om det verkligen var så dåligt med mig!? hallå jag ringer väl för f*n inte dit det första jag gör, det är ju en sista utväg! vad är det för fel på dte här pissiga landet när men blir bemöt som om man är en hypokndriker!? nä jag känner mig super sur på vårdcentralen som var så otrevlig.



Nä nu ska jag sluta klaga men jag mår faktiskt skit dåligt och tycker inte om att behöva försvara mig då de enda jag vill är att bli frisk så fort som möjligt. Jag har inte tid att vara sjuk och mins inte sist jag var tvungen att åka på vårdcentralen pga av att jag var förkyld. Nu ska jag lägga mig i soffa för jag orkar inte sitta här längre.

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag tycker det är så mysigt med magen och hela utvecklingen. :) Jo nu är jag inne på tredje veckan som sjukskriven, känns oerhört rastlöst men hade jag haft barnen hemma med denna skallebang hade dom åkt ut i garaget.

2010-05-25 @ 08:17:34
URL: http://dittlivdinaord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0