Måndag

Jaha då var kl 7 och det är måndag, så i normala fall skulle ag varit på väg mot jobbet men så är inte fallet... Idag känner jag mig så ledsen och förvirrad va fan ska jag göra?!
Boden kommun kan inte fixa någon förskola till Sebbe eftersom dom har ett "kösystem" som går ut på att oavsett i vilken situation du är i så följs listan till punkt och prickar, de vill säga att är du arbestslös och bara går hemma hela dagarna men ställt ditt barn i kö före mig som har jobb men ingen dgis plats så går den till hon som står först i kön inte till den som är i störst behov av platsen och det verkar vara boden kommuns plan på att utrota hela boden, trodde att den här lilla skit kommunen behövde alla invånare och skatte pengar dom kunde få!? men tydligen inte!
Sebbes pappa ja han är inte bättre än kommnen, för han har aldrig tid eller möjlighet enlikt honom själv att ställa upp, för huvudsaken att han får jobba så skiter han i resten. Hahaade som krav på att hjälpa till i veckan att sebbe bor där hela veckan och det klara jag inte av! vill givetvis att han ska få komma hem på eftermiddagen och få lugn och ro i sitt hem, inte ligga och sova på ett traktor golv hela dagarna de är inte rätt!!!
Den här månaden visste jag skulle bli riktigt svår eftersom jag inte längre har någon föreldrapenning a.kassa eller liknande, men jag trodde ju att det bara skulle gälla en månad men så som det ser ut nu så kommer jag inte kunna jobba nå mer så tack och hej med den lönen... va fan ska jag leva av då!? jag kommer få ut en lten lön i maj men nu har jag 150kr på kortet,tom tnk i bilen och får in barnbidraget på 1000kr den 20e och det är allt jag får den hr månaden... ja livet är verkligen hårt ibland. Ja hoppas verkligen att det vänder snart, vill så gärna bo kvar här, jag och sebbe har ju vårt hem här ju! men den här kommunen går tydligen inte att flytta till och hade jagvetat det jag vet idag så skulle jag flyttat till lule påen gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0