Onsdag

Vaknad upp i morse helt taggad på att åka till Luleå och fixa de sista julbestyren, men när jag kom ner för trappen och kollade termometern så ångrade jag mig ganska fort. Det är minus 20grader här idag och inget vidare väder att ta en lite kille med sig på stan ut och in i alla affäre så det får vänta istället tänkte jag och Micke bygga oss en lite jultallrik med det godaste från julbordet idag som en liten för smak inför julafton.

Igår hade vi lite problem här hemma, eller igentligen var det väl så att problemet löste sig igår! Vi har en längre tid nu varit besvärade av en liten mus som lever rövare i väggarna här hemma men igår så gick den i fällan. Problemet är bara att varken jag eller Micke nu vill ta bort den döda musen från fällan så vi denna stund ligger den fortfarande kvar...

Efter ett tag så kom nästa roliga händelse här. Jag har haft min mobil ute på Blocket.se för att jag inte gillade den så mycket och igår ringde det en kille och ville köpa den, självklart fick han det grejen var bara att han undrade om vi kunde träffas halva vägen var då hen bodde inne i stan och visst jag är nästa ändå till stan varje dag men frågade Micke om han inte ville följa, så här lät vårat samtal:

Jag: Gubben kan inte du följa mig till stan idag?

Micke: Varför?

Jag: Ja ska sälja mobilen och vill inte åka själv...

Micke: varför inte?

Jag: Men Micke jag kan ju bli våldtagen eller rånad! jag vet ju inte vem jag ska träffa!

Micke: Ha ha Våldtagen?! du! inte en chans!

Jag: Tänk om han tar bilen?

Micke: Hmm jo jag tror jag följer med ändå.

Ja så kan ett helt vanligt samtal gå här hemma liknade faktiskt lite det då jag ringde och berättade att vattnet gått, men det tar vi en annan gång. Nu är det dags att starta upp ugenen så vi kan börja med julskinkan.


Kommentarer
Postat av: MrsEmma

Ska du sälja den redan? Hahahhahahha du börjar ju för fan bli som mig. Nu har du INGEN som helst rätt att yttra dig om mina telefonaffärer någonsin igen! =) Ja kallt kan man ju lugnt påstå att det är!

2009-12-16 @ 11:39:18
URL: http://mrsemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0